7 martie 2025

🌌 O lume fără vânzători 🌌

cursurile noastre 4

 

   Imaginați-vă o lume în care vânzătorii nu există. O societate în care produsele și serviciile nu sunt promovate de nimeni, iar consumatorii navighează pe cont propriu printr-un peisaj comercial dezorganizat. Fără vânzători, clienții ar fi nevoiți să își asume întreaga responsabilitate de a descoperi și a înțelege produsele. Această lipsă de expertiză umană ar duce la o serie de provocări cum ar fi dificultățile în identificarea nevoilor cand consumatorii nu ar avea pe cine să întrebe despre caracteristicile produsului sau să obțină sfaturi personalizate, ceea ce ar putea duce la alegeri neinspirate. Sau accesul la informații limitate deoarece lipsa unui consultant ar complica procesul de luare a deciziilor.

   Poate clienții s-ar baza doar pe recenziile online și pe informațiile disponibile, dacă și acestea ar exista, care pot fi uneori incomplete sau înșelătoare si, de ce nu, experiențe de cumpărare neplăcute care vin dintr-o lipsa de consiliere si clienții s-ar putea simți copleșiți de opțiuni ceea ce crează confuzie în procesul de achiziție. Poate că o lume fără vânzători ar putea deschide și uși pentru inovație.

   Companiile ar fi nevoite să dezvolte platforme auto-explicative și să îmbunătățească funcțiile de utilizare a site-urilor web pentru a compensa lipsa consilierii directe de tipul automatizarii proceselor cu o serie de chatbot-uri și asistenți virtuali care ar putea prelua funcții de suport pentru clienți, oferind răspunsuri rapide și eficiente la întrebările frecvente sau portarea demo-urilor în realitatea augmentată (AR) sau realitatea virtuală (VR) pentru a oferi clienților experiențe interactive, permițându-le să încerce, să testeze produsele înainte de a le cumpăra.

   Însă cel mai mare dezavantaj este pierderea conexiunii umane. Vânzătorii nu oferă doar informații, ci și empatie, sprijin și înțelegere. Discuțiile cu un vânzător pot transforma o experiență de cumpărare într-un moment personal, în care clienții se simt apreciați și înțeleși. În lipsa acestei dimensiuni, cumpărăturile ar deveni impersonale.

   Din fericire trăim intr-o lume plină de vânzători și Salescool contribuie la perfectionarea lor cu o serie de Open Days GRATUITE, unele pe tipuri de vanzare (B2B, B2C) sau interacțiuni cu clienții, altele pe industrii specifice. Înscrie-te la evenimentele deshise în luna martie si aprilie:

👩🏼‍💼 Vânzări B2B/17 Martie 🔜https://salescool.ro/open-days-general2/

📞 Customer care/24 Martie➡https://salescool.ro/open-days-relatii-cu-clientii/

🎯 Vânzări B2B/31 Martie➡https://salescool.ro/open-days-b2c/

💻 Vânzări B2B IT&C/7 Aprilie➡https://salescool.ro/open-days-ict/

💸Vânzări B2B Servicii financiare/14 Aprilie➡https://salescool.ro/open-days-vanzatori-servicii-financiare/

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest